Turizm ve Otel İşletmeciliği Ön lisans Programı

Programı Sunan Akademik BirimTurizm ve Otel İşletmeciliği
Program Direktörü.
Program TürüÖn lisans Programı
Kazanılan Derecenin Seviyesi.
Kazanılan Derece.
Eğitim Türü.
Kayıt Kabul KoşullarıOrtaöğretimden Mezun Olmak
Önceki Öğrenmenin TanınmasıTürk Yüksek öğretim kurularında öncel öğrenimin tanınması süreci daha başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Namık Kemal Üniversitesinin tüm programlarında da öncel eğitimin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, bölümlerin müfredatlarında yer alan zorunlu Yabancı dil dersi için her öğretim yılı başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden kendi kendilerine öğrenme sürecini tamamlayan ya da değişik yollarla bu derslerdeki öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler bu sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar
Mezuniyet Koşulları Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin şartlarını sağlamaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 120'dır. Öğrencilerin aynı zamanda varsa zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.
Program Amacı.
Mezunların Mesleki Profilleri.
Bir Üst Dereceye Geçiş.
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Her dönem en az bir vize sınavı uygulanır. Vizelerin yanı sıra, her dönemin başında verilen dönem içeriğinde tarihleri belirtilen proje ve ödevler verilir. Her dönemin sonunda, öğrencinin final sınavına girmek zorundadır. Kriterler (ara sınav, proje, ödev ve final gibi) ve dönem sonu notuna etki oranları dönem başında dağıtılan ve/veya web sitesinde yayınlanan ders içerikleri açık biçimde belirtilir. Öğrenci yönetmeliği ve akademik takvime göre final sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih ve yer ve zamanlarda yapılır.  Öğrencinin dönem sonu notu ders sorumlusu tarafından ara sınav, proje, ödev ve final sınavı sonuçlarına göre verilir. 

Namık Kemal Üniversitesinde geçme notu 100 üzerinden 60’tır. Ancak Final ya da bütünleme sınav sonucunun en az 50 olması zorunludur. Sınavlar, tam not 100 üzerinden değerlendirilir. Bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile yarıyıl/yıl sonu sınavında veya bütünleme sınavında alınan notun %70’inin toplamıdır. Ancak, bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ilgili fakülte/yüksekokul kurulunca karar alınmak ve yarıyıl başında ilan edilmek şartıyla ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile %50’si arasında, yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavında alınan notun %70’i ile %50’si arasında değişebilen ve oranlar toplamı %100 olacak şekilde de hesaplanabilir. Hesaplama sonucunda, ondalık noktadan sonra gelen ilk sayı beşten küçük ise bir alt tam sayıya, beş veya beşten büyük ise bir üst tam sayıya yükseltilerek kesinleştirilir.

http://oidb.nku.edu.tr/yonetmenlik/2011eos.pdf adresinde bulunabilir.

Dönem sonu-bütünleme notu dersin sorumlusu tarafından değerlendirme kriterleriyle birlikte Öğrenci İşlerine teslim edilir. Dönem sonu ve bütünleme notları öğrenci bilgi sisteminde yayınlanarak ilan edilir. 

Notlar:

Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir.  Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir.Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:

 

Puan

Harfli Notu

Katsayı

Başarı Durumu

90-100

AA

4.00

Başarılı

80-89

BA

3.50

Başarılı

70-79

BB

3.00

Başarılı

65-69

CB

2.50

Başarılı

60-64

CC

2.00

Başarılı

50-59

DD

1.50

Başarısız

30-49

FD

1.00

Başarısız

0-29

FF

0.00

Başarısız

 

Öğrenciler DD, FD yada FF aldıkları dersleri dersin açıldığı ilk dönem almak zorundadırlar.

Başarılı Öğrenciler

Önlisans/lisans öğrenimini tamamlayan ve genel ağırlıklı not ortalaması 3.00 ile 3.49 arasında olan öğrenciler onur öğrencisi; ortalaması 3.50 veya üstü olan öğrenciler ise yüksek onur öğrencisi olarak mezun olurlar.

 

Eğitim Öğretim Metotları

 Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.

Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:

*EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ

KULLANILAN ARAÇLAR

Ders

Dinleme ve Anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Tartışmalı Ders

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Özel Destek / Yapısal Örnekler

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Rol Yapma / Drama

Önceden planlanmış özel beceriler

Standart derslik teknolojileri, özel donanım

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

KüçükGrup Tartışması

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösterim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Benzetim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Seminer

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Grup Çalışması

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları

Saha/Arazi Çalışması

Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Laboratuar

Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması

Özel donanım

Ödev

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta

Sözlü

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

 

İnceleme/Anket Çalışması

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Panel

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Konuk Konuşmacı

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz,
özel donanım

Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri/ Projeleri

Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler

 

(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.

Program Çıktıları

1-Alternatif çözümler üretebilme ve eleştirel düşünebilme becerisine sahip olmak.
2-Gıda teknolojisi ve genel beslenme ilkeleri ile ilgili bilgiye sahip olmak, toplu beslenme yerlerinde hijyen ve sanitasyon kurallarını uygulamak
3-Her tür yiyecek ve içecek servisi ile ilgili teknik bilgi ve beceriye sahip olmak. Mutfak hizmetleri ve pişirme yöntemleri ile endüstriyel yemek üretimi konusunda bilgi sahibi olmak.
4-Otel işletmelerinde odalar bölümü işleyişi ve yönetimi konusunda bilgi sahibi olmak.
5-Temel bilgisayar kullanım bilgisi ile birlikte otel işletmeciliği alanındaki yazılım ve donanımı kullanabilmek.
6-Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olmak.
7-Turizm işletmelerinde maliyet analizlerini ve muhasebe işlemlerini yapabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak.
8-Turizm pazarlaması, kongre ve tur düzenleme konusunda bilgi sahibi olmak.
9-Turizm sektörü ile ilgili temel kavramları bilmek.
10-Turizm sektöründe ileri düzeyde bir veya birkaç yabancı dil bilgisine sahip olmak.

Müfredat

Turizm ve Otel İşletmeciliği Kredili Ders Yapısı Şeması



1. Sınıf



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
ATİ101 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I 2 0 2
TRP103 Genel Turizm 3 0 3
TRP102 Kat Hizmetleri 3 0 4
TRP101 Önbüro Hizmetleri 2 0 4
TDİ101 Türk Dili I 2 0 2
YDİ117 Yabancı Dil I (İngilizce) 2 0 4
TRP1001 Yiyecek İçecek Servisi 3 1 5
Seçmeli 21-22 GÜZ() 6
TBT012 Temel Bilgi Teknolojileri 2 1 4
TRP1002 Turizmde Güncel Sorunlar ve Etik 2 0 2
Toplam AKTS: 30

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
ATİ102 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II 2 0 2
ÖMİ129 Mesleki İngilizce I 2 2 4
TRP214 Otel İşletmeciliği 3 0 4
TRP213 Önbüro Oda İşlemleri 2 1 4
TRP201 Turizm Ekonomisi 2 0 3
TRP217 Tur Operatörlüğü ve Seyahat Acenteciliği 3 0 4
TDİ102 Türk Dili II 2 0 2
YDİ106 Yabancı Dil II (İngilizce) 2 0 4
Seçmeli TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ BAHAR DÖNEMİ() 3
İSVG202 İş Sağlığı ve Güvenliği 2 0 3
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60

2. Sınıf



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
TRP319 Kat Hizmetleri Uygulamaları 2 0 3
TRP308 Menü Planlama 2 1 3
ÖMİ131 Mesleki İngilizce II 2 2 4
TRP401 Otelcilik Otomasyon Sistemleri 3 1 5
TRP403 Turizm Coğrafyası 3 0 3
TRP317 Turizm Mevzuatı 2 0 3
TRP315 Turizm Pazarlaması 2 0 3
Seçmeli TURİZM GÜNDÜZ 22-23() 3
GRŞ01 Girişimcilik 2 0 3
Seçmeli ÜSOD TURİZM GÜNDÜZ() 3
UNİSEC-SBMYO 028 Yöresel Mutfaklar 2 0 3
Toplam AKTS: 30

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
MYOİE01 İş Yeri Eğitimi 2 0 10
MYOİU01 İş Yeri Uygulaması 3 0 15
MYOSTJ01 Staj 0 2 5
Seçmeli ÜSOD TURİZM GÜNDÜZ() 3
UNİSEC-SBMYO 014 Sürdürülebilir Turizm ve Çevre 2 0 3
Seçmeli TURİZM SEÇMELİ DERSLER() 25
TRP405 Çamaşırhane Kontrolü 2 1 3
TRP408 Endüstriyel Yiyecek Üretimi 2 2 5
TRP424 Misafir İlişkileri Yönetimi 3 0 3
SMYO306 Rekreasyon 2 0 3
TRP422 Turizm Psikolojisi 2 0 3
TRP402 Ziyafet Servis Yönetimi 3 1 5
Toplam AKTS: 58
Yıllık Toplam AKTS: 88

Ders & Program Çıktıları Matrisi

ATİ101 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I
#
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
TRP103 Genel Turizm
#
0000000000
2313343433
2313343433
2313343433
2313343433
2313343433
TRP102 Kat Hizmetleri
#
2223222211
3332222333
3333333333
2212333122
TRP101 Önbüro Hizmetleri
#
4114111141
4114111141
4114111141
4114111141
4114111141
4114111141
4114111141
4114111141
4114111141
4114111141
TDİ101 Türk Dili I
#
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
YDİ117 Yabancı Dil I (İngilizce)
#
1032000335
1022000435
1022000435
1022000335
1022000335
1022402435
TRP1001 Yiyecek İçecek Servisi
#
3311111111
1313111111
1111111111
1111111111
1331111111
TBT012 Temel Bilgi Teknolojileri
#
3000500000
5000500000
3000500000
4000500000
3000500000
5000500000
TRP1002 Turizmde Güncel Sorunlar ve Etik
#
2000050000
2000050010
2000050010
2000050010
2000050010
TRP319 Kat Hizmetleri Uygulamaları
#
3111111111
3111111111
3111111111
3111111111
TRP308 Menü Planlama
#
4554444553
3554545353
4443354453
ÖMİ131 Mesleki İngilizce II
#
1111121135
1111121135
1111121135
TRP401 Otelcilik Otomasyon Sistemleri
#
3444544444
3444544444
3444544444
3334544444
3344533344
TRP403 Turizm Coğrafyası
#
2111111141
2111111141
TRP317 Turizm Mevzuatı
#
1000010020
1000010020
1000010020
TRP315 Turizm Pazarlaması
#
4233345543
4233345543
4233345543
4233345543
GRŞ01 Girişimcilik
#
2221112112
2221112112
2221112112
2221112112
2221112112
2221112112
2221112112
2221112112
UNİSEC-SBMYO 028 Yöresel Mutfaklar
#
0550000020
0550000020
0550000020
0550000020
0550000020
0550000020